PRELEGENCI 2019


Agata Młynarska

Dziennikarka, producentka i osobowość telewizyjna. Od blisko 25 lat związana z rynkiem telewizyjnym, od 2013 roku prowadzi codzienny talk show „Świat się kręci” w Telewizji Polskiej, w której pełni również funkcję doradcy Prezesa TVP ds. formatów. Laureatka nagrody Wiktora w 2013 roku w kategorii „Osobowość telewizyjna”, laureatka konkursu Gwiazdy Dobroczynności organizownego przez Newsweek Polska oraz Akademię Rozwoju Filantropii, Ambasadorka Kobiety Biznesu, laureatka Orderu Uśmiechu i ambasador Fundacji „Dziecięca Fantazja” oraz Fundacji „Przyjaciółka”. W 2011 r. założyła portal dla kobiet OnaOnaOna.com, za który otrzymała Różę Gali w kategorii „Debiut roku”.

Od 2013 roku redaktor naczelna miesięcznika „Skarb” wydawanego przez Ringier Axel Springer Polska w nakładzie milion sześćset tysięcy egzemplarzy, zawierającego porady dotyczące urody, zdrowia, wychowania dzieci, budowania relacji partnerskich, psychologii, a także wywiady z gwiazdami i ciekawymi osobowościami, reportaże o kobietach, ich życiu i problemach. Prowadzi programy, koncerty, festiwale oraz wielkie gale. Jest znana z działalności charytatywnej (współtworzyła Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, aktywnie działa na rzecz tworzenia rodzinnych domów dziecka) i społecznej (m.in. kampanie wspierające profilaktykę raka piersi i szyjki macicy takie jak „Sekrety życia”, „Kwiat kobiecości”). Pomysłodawczyni i organizatorka Festiwalu dla Kobiet „Teraz ONE”. Organizuje i prowadzi warsztaty i szkolenia dla kobiet. Pod jej marką w całej Polsce powstają Kluby ONA zrzeszające aktywne kobiety. Od września 2013 do czerwca 2016 była współautorką i prowadzącą jednego z ulubionych przez telewidzów programu Świat się kręci w TVP1. We wrześniu została dyrektorem rozwoju telewizji TLC Polska. W maju 2017 ukazała się jej książką pt. Moja wizja, będąca wywiadem-rzeką z dziennikarką przeprowadzonym przez Agnieszkę Litorowicz-Siegert. Publikacja opowiada m.in. o historii Telewizji Polskiej z perspektywy Młynarskiej. Od jesieni 2018 prowadzi program Eks-tra Zmiana na antenie TVN Style gdzie pomaga kobietom w przeprowadzeniu życiowej rewolucji.


Damian Haftkiewicz

Od 10 lat współtworzy wrocławską agencję Stereomatic. Zrealizował ponad 200 projektów w 9 krajach na świecie, dla takich klientów jak m.in.: Raben, Skanska, Press Glass, De Dietrich, GS1 Polska. W 2012 roku był nominowany do nagrody „Osobowość Roku Branży MICE"”, a w 2016 roku do nagrody „Kreatywny Roku Branży Eventowej”. Dodatkowo prowadzi warsztaty z zakresu strategii organizacji eventów, sprzedaży eventów, obsługi klientów eventowych (dedykowane szkolenia dla hoteli i miejsc eventowych), strategii sprzedaży usług MICE. Jest twórcą nowoczesnego startupowego projektu e-commerce skierowanego do wędkarzy (www.redpike.pl). Odpowiada za strategię i wizerunek marki Red Pike. Prywatnie: mąż Kamili i ojciec Alicji i Kaji. Zapalony wędkarz, miłośnik roweru i wspinaczek górskich. Kolekcjonuje książki, płyty winylowe i aparaty fotograficzne.

Olga Krzemińska-Zasadzka

Managing director Agencji eventowej Power, PowerSport i DMC Poland, członek - założyciel Stowarzyszenia Branży Eventowej, wieloletni członek Zarządu SBE /2010-2017/, członek Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel /SOIT/, Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce /SKKP/, a także Society for Incentive Travel Excellence /site/. Członek zespołu ekspertów Dialogu Branżowego SAR-PSML , brała udział w pracach grup „Incentive”, była inicjatorką dołączenia SBE do projektu „Dobry Przetarg”. Twórca Kodeksu Dobrych Praktyk SBE, działa w Komisji Etyki w SOIT, od początku istnienia do 2019 działała w Komisji Etyki SBE i Radzie Programowej konferencji Event Biznes/. Współtwórca akcji charytatywnej Elfy SBE. Zasiadała jako członek jury w prestiżowym konkursie Eventex Awards. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej (studia licencjackie z finansów i bankowości) i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie (studia magisterskie z finansów i rachunkowości). Autorka licznych publikacji m. in. dla magazynów: OOH Event, blog THINK MICE, MICE Poland, OOH Magazine, Nowy Marketing i wielu innych. Od początku istnienia na rynku pomaga tworzyć Event Katalog.


Anna Nowakowska

Z branżą eventową i hotelarską związana od 15 lat. Absolwentka AWF w Warszawie na kierunku Turystyka i Rekreacja. Doktorantka. Jedna z inicjatorek założenia Stowarzyszenia Branży Eventowej, w którym od początku funkcjonowania sprawowała przez 10 lat funkcję Członka Zarządu ds. Edukacji. Autorka projektu i programu merytorycznego Studium Event Management. Opiekun branżowych projektów edukacyjnych prowadzonych na uczelniach wyższych w Polsce w tym: Event Focus, Event Day. Odpowiedzialna za współpracę z uczelniami wyższymi w zakresie tworzenia nowych programów edukacyjnych z obszarów event managemnet, event marketing oraz hotelarstwo. Dyrektor Programowa i członek Rady Programowej czterech edycji konferencji Event Biznes poświęconej znaczeniu i wartości event marketingu oraz eventu jako skutecznego narzędzia biznesowego. Członek Rady Etyki branży eventowej. Od 2013 roku blogerka branżowa poszukiwacz ciekawych obiektów i miejsc, obserwator rynku MICE, turystyki biznesowej, branży eventowej i szeroko pojętego przemysłu spotkań. Prywatnie: Miłośniczka kawy, muzyki przepełnionej saksofonem, oraz górskich wędrówek. Tatry to jej drugi dom.

Adriana Piekarska

Trener biznesu, szkoleniowiec, praktyk, finalistka konkursu Bizneswoman Roku 2015, dwukrotna finalistka konkursu Osobowość Roku w branży Mice 2012 oraz 2014. W wieku 20 lat rozpoczęła swoją przygodę z własnym biznesem, dziś, po 12 latach jej firma – Exclusive Event - jest liderem na polskim rynku eventowym. Niezwykle kreatywna postać, która z ogromną pasją każdego dnia tworzy nową rzeczywistość w świecie eventów, mając na koncie kilkaset zorganizowanych produkcji dla największych polskich i międzynarodowych firm. Dzięki swojemu doświadczeniu oraz charyzmie, już od ponad 6 lat, skutecznie przekazuje wiedzę – zarówno w zakresie eventowym, jak i biznesowym, prowadząc warsztaty grupowe, indywidualne, jak również występując w roli prelegenta na konferencjach, kongresach oraz wykładowcy – na uczelniach. Jest żywym przykładem na to, że chcieć oznacza móc, a na pytanie: „Co ważniejsze w biznesie: pewność siebie czy pracowitość? – odpowiada – „A co ważniejsze w rowerze: przednie czy tylne koło?”


Barbara Świderska

Prezes Zarządu Grupa DE Sp. z o.o. Sp. k. Od 12 lat z sukcesem zarządza zespołem specjalistów w dziedzinie eventów, marketingu i turystyki w ramach agencji „Dream Events”. Od 2019 roku zarządza grupą marek w ramach projektu Dobry Holding – owoc dobrej współpracy. W 2007 r. założyła firmę, nie zważając na żadne ostrzeżenia najbliższych. Jakie ma kompetencje i wykształcenie?: „Piarowiec”, marketingowiec, finansista, trener biznesowy i manager sprzedaży. Dużo? Jej się wydaje, że ciągle za mało wie, gdyż dobry przedsiębiorca to mix wielu kompetencji. Fanka ludzkich sukcesów życiowych, biznesu i pasjonatka kreatywnego, lecz zorganizowanego działania i rozwoju (w różnych ujęciach). Organizacja wydarzeń, to zdecydowanie jej pasja zawodowa, nikt jej nie zmuszał, wręcz wszyscy odradzali. Ciągle generująca nowe pomysły, które ubiera w projekty, gdzie event jest podstawowym narzędziem komunikacji. Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Katowicach, specjalizacja Public Relations. Edukacja uzupełniona o studia podyplomowe w zakresie: pedagogiki, finansów, managera zespołów sprzedażowych, trenera biznesu (Wyższej Szkole Bankowej w Chorzowie). Moderator metodologii Design Thinking. Członek stowarzyszenia MPI i MPI Poland Chapter.

Maciej Żołnierkiewicz

Właściciel pierwszej w Polsce szkoły longboardowej Longboardmania. Właściciel firmy eventowej Grupa Hator dostarczającej nowatorskie rozwiązania angażujące i integrujące osoby w szerokim przedziale wiekowym. Prezes fundacji promującej sporty miejskie i alternatywne formy spędzania wolnego czasu Miejski Lis. Organizator wydarzeń promujących sporty miejskie w tym longboarding i rolki. Zdobywca II miejsca w konkursie ”Sportowa Inicjatywa Roku 2014” organizowanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. Organizator i współorganizator zawodów longboardowych na terenie kraju. Doradca i partner CSR Spółki Skarbu Państwa PL2012+ obsługującej obiekt PGE Narodowy. Doradca biznesowy małych i średnich firm.


Robert Sosnowski

CVO w platformie do influence marketingu Reach a Blogger, CVO w wyszukiwarce agencji reklamowych Ad World Masters, CVO w agencji digital Biuro Podróży Reklamy. Zdobywca nagród marketingowych, min. Epica Award, AME Award, Kreatura, Złoty Spinacz, Mixx-Award, Golden Arrow, Kampania Społeczna Roku. Wykładowca w Szkole Filmowej w Łodzi i w Collegium Civitas. Członek IAB Polska i ISOC Polska. Ekspert Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Absolwent SGH w Warszawie oraz Szkoły Filmowej w Łodzi.

Mikołaj Marcinkiewicz

Współtwórca StartUpu Venture Technology, specjalizującego się w tworzeniu innowacyjnych gier interaktywnych dla branży eventowej. Z wykształcenia inżynier automatyki i robotyki. Jako student stawał na najwyższym podium zawodów autonomicznych samochodów organizowanych w Kanadzie, był polskim finalistom konkursu Microsoft ImagineCup i wielokrotnie stawał na podium licznych zawodów robotycznych. Swoje doświadczenie zbierał jako inżynier elektronik w Centrum Badań Kosmicznych PAN, gdzie projektował elektronikę do satelitów, pracował też przy bezzałogowych statkach powietrznych czy projektach inteligentnej odzieży.


Sebastian Wilk

Pomysłodawca oraz Twórca marki ZENonVR. Przesiębiorca w branży IT od 2004 roku (pcstore.pl, pcstore.com.pl). Wirtualną rzeczywistością interesuje się od 2015 roku, wtedy też zorganizował pierwszą atrakcję VR podczas komercyjnego eventu. Współwłaściciel obecnie 10 lokalizacji VR w Polsce. Nadzorował osobiście kilkanaście projektów związanych z wykorzystaniem technologi VR/AR w marketingu, edukacji oraz kulturze. Przedsiębiorca, współwłaściciel sklepu komputerowego Pcstore.pl, firmy świadczącej profesjonalne usługi opieki serwisowej IT – pcstore.com.pl. Od 2004 prowadzi działalność związaną ze sprzętem oraz usługami komputerowymi. Od kilku lat wspiera polską arenę e-sportu pomagając w organizacji turniejów oraz imprez e-sportowych. W związku z działalnością pro-społeczną w 2013 roku otrzymał nagrodę Biznesowy Dobroczyńca Roku. Od 2 lat mocno interesuje się również technologią wirtualnej rzeczywistości i jest twórcą marki ZENonVR.com. Jego praca jest jego pasją. Fan samorozwoju oraz sportowego stylu życia. Pasjonat sztuk walki.

Arlena Zarzycka

Firmę założyła mając 20 lat i rozpoczynając od pracy jako animator przy urodzinach dla dzieci. Zawsze stawiała na rozwój i wielopłaszczyznowe podejście do eventów. Obecnie jej firma istnieje na rynku od 5 lat, odnosząc sukcesy przy realizacji znacznie większych imprez - zarówno dla dzieci i dorosłych. Prywatnie - dużo podróżuje i czyta, a jej perfekcjonizm świetnie sprawdza się w tak zróżnicowanej branży.


Piotr Gołębiowski

Założyciel i zarządzający markami OLIGO oraz MEDIAMAT. Z branżą eventową związany od 2008 roku. Absolwent pedagogiki oraz zarządzania na UW. Nie bojący się wyzwań doświadczony manager, lubiący kreować niezwykłą rzeczywistość eventową. W swoich firmach pracuje z takimi markami jak: Loreal, Skoda, CD Projekt, Hilton. W pracy ceni kontakt z drugim człowiekiem, możliwość tworzenia niezwykłych wydarzeń oraz wpływania na otaczającą go rzeczywistość. Prywatnie szczęśliwy mąż i tata dwóch córeczek.

Tomasz Ostoia

Pasjonat gastronomii i hotelarstwa, związany z branżą od ponad siedemnastu lat. Swoje pierwsze kroki stawiał w branży gastronomicznej jako szef restauracji i F&B manager. Z czasem przechodził kolejne szczeble pracy w branży hotelarskiej (od recepcji po dział marketingu). Jest absolwentem Uniwersytetu Śląskiego, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W pracy najbardziej ceni sobie zaangażowanie a nie wiedzę teoretyczną. Przez sześć lat był Dyrektorem Hotelu Ognisty Ptak***, w którym poprzez swoje pomysły sprawił, że kompleks wpisał się w czołówkę hotelarską Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Obecnie jako zastępca Dyrektora Rezydencja Luxury Hotel**** w Piekarach Śląskich wspiera cały zespół hotelu w wdrażaniu nowych działań marketingowych.


Magdalena Spisak

Procurement Consultant z doświadczeniem pracy po stronie Reklamodawcy (Procurementu) i Agencji. Współpracuje z Reklamodawcami w zakresie przetargów, negocjacji, optymalizacji procesów marketingowych, zarządzania ryzykiem dostawców w kategoriach marketingowych. Doradza i prowadzi szkolenia z niniejszego obszaru. Współpracuje ze stowarzyszeniami w zakresie tworzenia i wdrażania standardów przetargowych. Współtwórczyni Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej i Dialogu Branżowego Reklamodawca-Agencja prowadzonego przez SAR i PSML. Redaktorka publikacji z ustaleniami grup ekspertów (wytyczne i narzędzia przetargowe) w 9 kategoriach: full service, digital, eventy, PR, media, branding, produkcja TV, incentive travel, badania. Realizowała przetargi reklamowe i projekty optymalizacji kosztów m.in. dla: BNP Paribas, Bacardi-Martini, Bakalland, Eko-Park, Pekaes / Kulczyk Investments SA, SABMiller, Konfederacji Lewiatan. Do 2012 roku zarządzała zakupami marketingowymi marek z portfolio CANAL+ Cyfrowy. Do 2007 roku związana z branżą komunikacji marketingowej – z ramienia Client Service obsługiwała m.in.: Telekomunikację Polską (DDB Warszawa), Duracell, Logitech, Dominet Bank. Pracowała w zespole odpowiedzialnym za wprowadzenie na polski rynek marki Polbank. Laureatka nagrody MP Power Awards 2016 w kategorii Open.

Sebastian Oprządek

Absolwent AE w Krakowie i studiów podyplomowych UW. Udziałowiec, Prezes Zarządu, Dyrektor Obsługi Klienta agencji El Padre. Współtwórca wielu kampanii i laureat nagród z zakresu marketingu: Złotej Strzały, Boomerangu, Golden Arrow, Złotych Spinaczy, MP Power oraz Globes Award. Członek założyciel Klubu Agencji Eventowych przy SAR, członek Jury konkursu KTR. Laureat statuetki MP Power Awards 2012 i 2018 w kategorii agencja eventowa. Laureat statuetki Osobowość Roku MICE Poland 2015 w kategorii Organizator. W latach 2015 - 16 członek zarządu KAE, w latach 2017 – 2019 Prezes Zarządu KAE.


Łukasz Adamowicz

Współtwórca Grupy BFC. W skład Grupy BFC wchodzą: klub turystyczny BFC Club (lider rynku wyjazdów narciarskich), hotell Bonifacio, agencja incentive i special events. Łukasz Adamowicz jest odpowiedzialny za dział korporacyjny Grupy. W ramach firmy stworzył i odpowiada za dział incentive, dział eventowy oraz biuro korporacyjnej sprzedaży i promocji hotelu Bonifacio. W jego kompetencji jest dbanie o efekt synergii pomiędzy poszczególnymi działalnościami firmy. Wiceprezes zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel. Nagrodzony statuetką MP Power Awards 12 w kategorii Agencja Incnentive. Twórca Kodeksu Etyki SOIT, członek zespołu pracującego nad rozdiałem Incentive „Białej Księgi“. Prekursor incentive- ów narciarskich na rynku polskim. Snowboardzista, nurek, sommelier.

Mariusz Rusin - Prowadzący

Mariusz Rusin prowadzący na każdą okazję. Zanim stał się konferansjerem spróbował swoich sił w roli handlowca, trenera, modela, czy aktora. Do dziś zdarzają się sytuacje, w których przybiera postać aktora i odgrywa przeróżne role, co musi przyznać – sprawia mu ogromną radość. Drogę do obecnej profesji utorowała mu także praca przy produkcjach telewizyjnych. Miał przyjemność pracować dla stacji TVN, TVN Style, HGTV oraz TTV. Wszystkie dotychczasowe doświadczenia ukształtowały go, przez co nie boi się stwierdzić, że jako konferansjer jest przygotowany na każdą okoliczność. Prowadzi rożnego typu eventy, imprezy i uroczystości. Gale wieczorowe, konferencje, pokazy mody, targi, koncerty, festiwale oraz team buildingi. Dlaczego konferansjer? Ceni sobie kontakt z ludźmi tak samo, jak ceni rolę, w której może wcielić się w gospodarza wydarzenia, gdzie ma okazję do wystąpień i interakcji z publicznością. W pracy stawia na profesjonalizm. Jednocześnie uwielbia improwizować, więc gdy scenariusz „wymyka się” spod kontroli, potrafi wybrnąć z najtrudniejszej sytuacji. W końcu… jest konferansjerem, który nie boi się wyzwań.